2. Sneller, efficiënter en groter bereik doelgroep
Zoals het filmpje van Kennisnet https://www.youtube.com/watch?v=2dP2euyHsRU aangeeft is het van belang dat de leraar de onderwijstijd goed benut door inzet van ICT-hulpmiddelen. Als een les maar 45 minuten duurt, moet je niet 15 minuten bezig zijn met het registreren van de aan- en afwezigheid van de studenten in de klas. Zorg dat je dit snel, nauwkeurig en zakelijk afhandelt.
Mijn studenten hebben een onderlinge Whatsapp groep aangemaakt. Mochten er vragen of onduidelijkheden zijn dan stapt meestal 1 persoon namens de groep naar voren en die koppelt het dan weer terug aan de groep. Dit zorgt voor duidelijkheid.
Ook als iemand nog niet in de les aanwezig is, wordt dit vaak al gedeeld in de Whatsapp groep. Zo krijg ik van studenten te horen of iemand bijvoorbeeld vertraging heeft met de bus. Dan nog moet de student een melding maken in ons registratiesysteem Rapid.
Tevens wordt de student nagebeld of ge-Whatsapped door ons studententeam STIP.
Binnen ons lerarenteam worden momenteel pilots gedraaid met "leren op afstand" en het maken van E-learningprogramma's via Xerte. Hiermee kun je een breder publiek trekken.
Ikzelf probeer een groot netwerk te bereiken via mijn Social Media account van LinkedIn met daarin bijna 2000 volgers. Zowel collega's, andere scholen als ook BPV-bedrijven zitten in mijn netwerk. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte van nieuwe gebeurtenissen of aankomende evenementen. Hetgeen ik weer kan delen met mijn studenten.
groter bereik doelgroep
Zoals vermeld bij Privé ben ik actief op Social Media. Op LinkedIn heb ik bijna 2000 volgers. Via de website https://business.linkedin.com/sales-solutions/social-selling/the-social-selling-index-ssi heb ik mijn Social Selling Index laten berekenen en laat ik hieronder de resultaten zien. Daarin laat ik zien dat ik behoorlijk actief ben op LinkedIn.
Sinds 2018 heb ik ook een Instagram account en daarmee ben ik nu actief op alle vijf de top-5 platformen op Social Media gebied. Uit onderstaande grafiek blijkt dat niet alleen ik Instagram heb ontdekt, maar dat dit een groeiende applicatie is in Nederland. Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/jongeren-keren-facebook-massaal-de-rug-toe






Maak jouw eigen website met JouwWeb